Ons contacteren

Heeft u een vraag, opmerking of klacht?
Contacteer ons dan via email en ons team zal u zo snel mogelijk verder helpen.
Voor technische vragen en/of specifieke prijsaanvragen, gelieve uw Auto5 te contacteren.
Gelieve het onderwerp van uw aanvraag in te vullen:

Veelgestelde vragen

    Een bestelling plaatsen

    Hoe plaats ik een bestelling op Auto5.be?

    Het bestellen van producten online is nog nooit zo makkelijk geweest als op Auto5.be!

    Hier zijn de verschillende te volgen stappen:


    Stap 1 :

    Voeg een of meerdere artikelen toe aan uw winkelmand door simpelweg op de knop « Kopen » te klikken. Bij sommige producten zal u misschien uw AUTO5 center moeten selecteren en/of uw wagen om de juiste prijs weer te geven.



    Stap 2 :
    Zodra een artikel in de winkelmand belandt zal u de keuze hebben om ofwel op « Doorgaan met winkelen » (indien u nog meer artikelen wenst te kopen) ofwel op « Ga naar winkelmand » (indien u uw bestelling wil plaatsen) te klikken.



    Stap 3 : 
    In uw "Winkelwagentje" kunt u alle artikelen die u wilt kopen, bekijken en eventueel de hoeveelheden aanpassen. U kunt hier ook de mogelijke leveringsmethoden bekijken, afhankelijk van de producten die u koopt, evenals de bijbehorende leveringskosten. U kunt in deze fase ook kiezen voor een service met montage en een afspraak in onze werkplaats voor uw producten (afhankelijk van de aangekochte producten).

    Stap 4 : (indien u zich nog niet ingelogd of geregistreerd heeft)
    Nadat u uw bestelling beëindigd heeft dient u ofwel een account aan te maken om u te identificeren ofwel u in te loggen als u al een account heeft.

    Stap 5 : 
    Op de pagina « Beveiligde betaling » dient u een betalingswijze te kiezen. Vooraleer u uw betalingswijze kan valideren dient u de algemene verkoopsvoorwaarden te accepteren.

    Hoe voeg ik een artikel toe aan mijn winkelmand?

    U kan een of meerdere artikelen toevoegen aan uw winkelmand door te klikken op de knop « Kopen » te klikken. Bij sommige producten zal u misschien uw AUTO5 center moeten selecteren en/of uw wagen om de juiste prijs weer te geven.

    Opgelet, in het geval dat u een afspraak voor een bandenwissel heeft toegevoegd aan uw winkelmandje, kan u hierna geen andere artikelen of prestaties meer toevoegen.
    U dient dan uw winkelmandje met de afspraak af te ronden zodat u daarna met een nieuw winkelmandje kan beginnen.

     

    Betaling

    Wat zijn de mogelijke betaalwijzen op Auto5.be?

    U kan uw bestelling betalen via Visa, Mastercard, Bancontact/Mister Cash en Paypal.

    Wat zijn de mogelijke betaalwijzen in de AUTO5 centra?

    In de centra kan u cash betalen, met Visa of met Bancontact/Mistercash.


    Op auto5.be kan u uw bestelling betalen via Visa, Mastercard en Bancontact/Mister Cash.

    Wanneer wordt mijn betaling afgetrokken van mijn rekening ?

    Het bedrag van uw bestelling gaat onmiddellijk na het plaatsen van de bestelling van uw saldo van uw bankkaart af.

    Bestellingen wijzigen of annuleren

    Hoe kan ik een bestaande bestelling wijzigen?

    Als u ervoor hebt gekozen om uw bestelling te laten bezorgen in een center van Auto5, dan vragen wij u vriendelijk om zich te begeven naar het gekozen Auto5-center om uw levering op te halen. Vergeet niet om uw ordernummer en uw identiteitskaart mee te nemen. Onze teams kunnen uw bestelling dan nog aanpassen. Indien u zich niet kunt verplaatsen naar een van onze centers, vragen wij u om onze Klantendienst te contacteren door hier te klikken.

    Als u ervoor heeft gekozen om uw bestelling bij u thuis te laten bezorgen, is het niet mogelijk om uw bestelling nog te wijzigen. Indien u uw pakket ontvangen hebt, kunt u altijd gebruik maken van uw herroepingstermijn en de producten terugsturen waar u niet tevreden over bent.

    Hoe kan ik een bestaande bestelling annuleren?

    Als u ervoor hebt gekozen om uw bestelling te laten bezorgen in een center van Auto5, dan vragen wij u vriendelijk om zich te begeven naar het gekozen Auto5-center om uw levering op te halen. Vergeet niet om uw ordernummer en uw identiteitskaart mee te nemen. Onze teams kunnen uw bestelling dan nog aanpassen. Indien u zich niet kunt verplaatsen naar een van onze centers, vragen wij u om onze Klantendienst te contacteren doorhier te klikken.

    Als u ervoor heeft gekozen om uw bestelling bij u thuis te laten bezorgen, is het niet mogelijk om uw bestelling nog te wijzigen. Indien u uw pakket ontvangen hebt, kunt u altijd gebruik maken van uw herroepingstermijn en de producten terugsturen waar u niet tevreden over bent.

    Wat zijn de voorwaarden voor het retourneren van een product?

    Voor wat betreft aankopen gedaan in een center van Auto5 of op de website Auto5.be bestaat de mogelijkheid om uw product om te ruilen, een waardebon te krijgen met een geldigheidsduur van 3 maanden, of om terugbetaald te worden binnen de 90 dagen na de aankoopdatum en op vertoon van een aankoopbewijs. Deze voorwaarden zijn niet van toepassing op specifieke bestellingen (bijv. nummerplaten, op maat gemaakte bekledingen, op maat gemaakte tapijten, montage op velgen, etc.), en op afgeprijsde artikels (solden). Het product moet ongebruikt zijn en in de originele verpakking zitten.

    De producten moeten worden teruggestuurd naar het retouradres dat door de Klantendienst wordt aangegeven (verzend- en retourkosten zijn ten laste van de klant). De klant kan het product ook zelf terugbrengen naar een van de Auto5 centers in België. In geen geval mag een product worden teruggestuurd naar het hoofdkantoor van Auto5.

    Indien u een artikel terugbrengt naar een van de Auto5 centers in België, dan zal de omruiling, terugbetaling of uitgifte van de waardebon onmiddellijk gebeuren (met uitzondering van terugbetalingen ter waarde van meer dan 400€ waarvoor de klant eerst een terugbetaling moet aanvragen op de site in de contactrubriek, met behulp van het formulier "Uw bestelling". Onze Klantendienst zal de som binnen de 30 dagen terugstorten op de rekening van de klant, en regelt een afspraak met de klant voor de teruggaaf van het product).

    Indien u een product terugstuurt naar ons logistiek platform, dan zal u uiterlijk binnen de 30 dagen na ontvangst van het (de) geretourneerde product(en) terugbetaald worden. In alle gevallen zal de terugbetaling gebeuren op hetzelfde bankrekeningnummer dat gebruikt werd voor de betaling.

    In het geval van een retourzending via ons logistieke platform, hadden wij u graag gevraagd om eerst contact op te nemen met onze Klantendienst door hier te klikken. Gelieve aan te geven welk(e) product(en) u wenst te retourneren en ook het bestelnummer door te geven. Gelieve ook de factuur(en) die betrekking hebben op de geretourneerde producten, en alle bewijsstukken die gevraagd worden door de Klantendienst, bij te voegen. Indien deze documenten ontbreken, zal de retourprocedure niet binnen de normale termijnen afgewerkt kunnen worden.

    De producten moeten geretourneerd worden in hun originele verpakking, in perfecte staat, ongebruikt en vergezeld van alle accessoires en eventuele handleidingen, evenals de factuur(en) en de retourbon die naar behoren ingevuld, gedateerd en ondertekend werd. Artikelen die onvolledig, beschadigd, gebruikt of vuil worden geretourneerd, worden niet geaccepteerd. Banden kunnen niet meer worden teruggenomen van zodra ze op de velgen gemonteerd werden.

    Hoe en wanneer gebeurt de terugbetaling van teruggebrachte artikelen?

    Indien u terugkomt op een bestelling in een center van Auto5, zal u onmiddellijk worden terugbetaald in contanten na controle van de goederen (met uitzondering van terugbetalingen ter waarde van meer dan 400€ waarvoor de klant eerst een terugbetaling moet aanvragen op de site in de contactrubriek, met behulp van het formulier "Uw bestelling". Onze Klantendienst zal de som binnen de 30 dagen terugstorten op de rekening van de klant, en regelt een afspraak met de klant voor de teruggaaf van het product).

    Indien u terugkomt op een bestelling die aan huis werd geleverd, zal Auto5 uw bestelling terugstorten op uw bankrekening na ontvangst en verificatie van de goederen in onze magazijnen. Zodra deze controle is uitgevoerd, wordt u binnen de 48 uur terugbetaald (met uitzondering van weekends en feestdagen).

    Verkeerde of incomplete bestelling

    Wat moet ik doen indien ik niet alles heb gekregen?

    Gelieve uw pakket te controleren bij de ontvangstneming in een center van Auto5. Gelieve ook het eventuele ontvangstbewijs te ondertekenen dat wordt voorgelegd door onze medewerker in de winkel. Als uw pakket onvolledig is, gelieve onze medewerker dan in te lichten. Hij/zij zal dan het nodige doen om uw bestelling in orde te brengen.

    In het geval van een levering aan huis, vragen wij u om de inhoud van het (de) pakket(ten) te controleren en het door de transporteur voorgelegde ontvangstbewijs te ondertekenen. Gelieve een opmerkingen op de leveringsbon aan te brengen als u een afwijking opmerkt.

    In geval van levering aan huis moeten eventuele opmerkingen binnen de drie dagen na ontvangst van het product aan de transporteur en Auto5.be worden gemeld.

    In geval van schade mag u het product niet in ontvangst nemen van de transporteur en dient u "weigering door schade" op de leveringsbon te noteren. Zo niet is het niet langer mogelijk om de schade te verhalen op de transporteur.

    Door de leveringsbon te ondertekenen zonder enige opmerkingen aan te brengen, en de producten te aanvaarden, bevestigt u dat u de goederen hebt ontvangen in goede staat. In het geval van een levering die onvolledig is, of die tekortschiet op het vlak van kwaliteit, zal u uw Auto5-center op de hoogte moeten brengen via het contactformulier hierboven "vraag over uw internetbestelling" met vermelding van de bestelreferentie.

    Wat als een of meerdere artikelen beschadigd zijn?

    Als uw product beschadigd is, en dit werd geleverd in een center van Auto5, vragen wij u om rechtstreeks contact op te nemen met het center. Indien het gaat om een levering aan huis kunt u contact opnemen met onze klantendienst door hier te klikken. Gelieve uw ordernummer door te geven en te preciseren om welke producten het gaat.

    Auto5 zal in elk geval proberen om zo snel mogelijk een oplossing vinden.

    Wat indien ik een verkeerd artikel heb ontvangen?

    Indien er een fout is gebeurd bij het klaarmaken van uw bestelling, en indien uw bestelling geleverd werd in een Center van Auto5, vragen wij u vriendelijk om contact op te nemen met het Center. Uw Auto5-Center zal het artikel dan zo snel mogelijk vervangen.

    Indien het gaat om een levering aan huis kunt u contact opnemen met onze klantendienst door hier te klikken. Gelieve uw ordernummer door te geven en te preciseren om welke producten het gaat. Wij zullen u het artikel zo snel mogelijk opsturen.

    Ik heb een probleem met betrekking tot de e-commerce en Auto5 kan me geen duidelijk antwoord geven, wat moet ik doen?

    Auto5 hecht een groot belang aan de volle tevredenheid van haar klanten. In het geval van klachten, zoeken we de meest geschikte oplossing. Toch, als u denkt dat Auto5 nog geen duidelijke oplossing heeft gevonden voor uw probleem, kan u een klacht bij de Geschillencommissie indienen via het Europees ODR-platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

    Mijn factuur

    Wanneer ontvang ik mijn factuur?

    Uw aankoopfactuur wordt meegegeven wanneer u uw bestelling ophaalt in het Auto5 center. Indien u een btw-factuur wilt, gelieve deze aan onze werknemers te geven tijdens het ophalen van uw bestelling in de winkel. In het gedeelte "Mijn aankopen" van uw webshop-account kunt u de geschiedenis van uw aankopen vinden.

    Wat gebeurt er met mijn gegevens na het plaatsen van een bestelling?

    AUTO5 bewaart geen enkele bankgegevens. Bijgevolg loopt u geen enkel risico wat de veiligheid betreft van uw bankkaart op onze website.

    Waarom wordt er soms een kopie gevraagd van mijn identiteitskaart of domiciliebewijs?

    Opdat wij de risico’s op fraude kunnen verminderen zien wij ons genoodzaakt om in sommige gevallen een controle uit te voeren. Het kan dus zijn dat u een bewijs gevraagd wordt. U beschikt over 72 uur om ons de gevraagde documenten te bezorgen via post, fax of e-mail.

    Bestelling volgen

    Hoe kan ik zien of mijn bestelling correct geplaatst werd?

    Nadat uw bestelling geplaatst werd op onze website ontvangt u een bevestigingsmail van uw bestelling. U kan eveneens naar uw account gaan en in uw account klikken op “mijn bestellingen”. Daar kan u de gewenste bestelling selecteren zodat u ziet of dat deze correct geplaatst werd.

    Ik heb geen bevestigingsmail gekregen, wat moet ik doen?

    Nadat uw bestelling geplaatst werd op onze website ontvangt u een bevestigingsmail van uw bestelling. Indien u deze niet heeft ontvangen raden wij u aan om eens in uw “spam”-folder te kijken. Als u hem daar ook niet vindt verzoeken wij u om in uw account te klikken op “mijn bestellingen” om te kijken of deze goed werd geregistreerd. Indien uw bestelling niet verschijnt kan u via mail contact opnemen met ons contactcenter door op deze link te klikken.

    Levering

    Wat zijn de mogelijke leveringswijzen?

    Afhankelijk van het artikel dat u besteld hebt, kunt u ervoor kiezen om dit te laten leveren in een Auto5-center of bij u thuis.
    De levering in uw Auto5-center is gratis.
    Voor thuisbezorging vragen wij een vergoeding. Het bedrag is afhankelijk van het gewicht van uw artikelen.

    De kostprijs van de levering wordt u meegedeeld in fase 1 van het bestelprocédé.

    Wat zijn de mogelijke leveringswijzen?

    Het is mogelijk om een ander factuuradres te hebben dan het leveringsadres van uw pakket. Deze informatie moet worden meegedeeld tijdens het bestelprocédé.

    Naar welke landen kunnen leveringen verzonden worden?

    Het is mogelijk om een ander factuuradres te hebben dan het leveringsadres van uw pakket. Deze informatie moet worden meegedeeld tijdens het bestelprocédé.

    Kan mijn artikel geleverd worden in een kazerne?

    Het is mogelijk om een ander factuuradres te hebben dan het leveringsadres van uw pakket. Deze informatie moet worden meegedeeld tijdens het bestelprocédé.

    Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?

    Het is mogelijk om een ander factuuradres te hebben dan het leveringsadres van uw pakket. Deze informatie moet worden meegedeeld tijdens het bestelprocédé.

    Afhaling bij AUTO5

    Hoe weet ik wanneer mijn levering is aangekomen?

    In het geval van een levering aan huis sturen wij u een e-mail wanneer uw bestelling onze magazijnen verlaat. U zal dan moeten wachten tot uw bestelling wordt geleverd door de transporteur van uw keuze.

    De geschatte levertijd wordt u na uw bestelling per e-mail meegedeeld.

    Welke producten kunnen niet aan huis geleverd worden?

    Sommige producten kunnen niet aan huis bezorgd worden omdat ze te zwaar of te groot zijn voor de transporteur.

    Op elke productfiche vermelden we de mogelijke leveringswijzen van het product.

    Wij zullen ook tijdens het bestelprocédé aangeven wat de mogelijke manieren van leveren zijn van de producten die u aan uw winkelwagentje hebt toegevoegd.

    Levering aan huis

    Hoe weet ik wanneer mijn levering is aangekomen?

    In het geval van een levering aan huis sturen wij u een e-mail wanneer uw bestelling onze magazijnen verlaat. U zal dan moeten wachten tot uw bestelling wordt geleverd door de transporteur van uw keuze.

    De geschatte levertijd wordt u na uw bestelling per e-mail meegedeeld.

    Welke producten kunnen niet aan huis geleverd worden?

    Sommige producten kunnen niet aan huis bezorgd worden omdat ze te zwaar of te groot zijn voor de transporteur.

    Op elke productfiche vermelden we de mogelijke leveringswijzen van het product.

    Wij zullen ook tijdens het bestelprocédé aangeven wat de mogelijke manieren van leveren zijn van de producten die u aan uw winkelwagentje hebt toegevoegd.

    Producten

    Hoe vind ik de juiste wisselstukken voor mijn voertuig terug?

    Indien u een wisselstuk zoekt zal het nodig zijn om uw voertuig in te geven. Om dit type van producten te zoeken verzoeken wij u het merk, model en cilinderinhoud. Deze gegevens zorgen ervoor dat u de producten speciaal voor uw voertuig te zien krijgt.

    Hoe vind ik banden terug voor mijn voertuig?

    Om aangepaste banden voor uw voertuig te vinden is het nodig om volgende gegevens te registreren: breedte, hoogte, diameter, laadindex en snelheidsindex.

    Waarom vraagt men mij om mijn type auto wanneer ik producten opzoek?

    Voor sommige producten is het nodig om uw voertuig te kennen zodat u de juiste, aangepaste producten te zien krijgt.

    Hoe vind ik een product terug op Auto5.be?

    Om een product te vinden op Auto5.be kan u in de zoek balk bovenaan de website sleutelwoorden intypen of via de verschillende menuknoppen zoeken.

    Indien u een product zoekt dat niet aanwezig is op Auto5.be kan u ons altijd via mail contacteren door hier te klikken, of naar uw Auto5 center te bellen.

    Ik heb een product gezien in een Auto5 center maar vind het niet terug op Auto5.be, wat moet ik doen?

    Indien u een product zoekt dat niet aanwezig is op Auto5.be kan u ons altijd via mail contacteren door hier te klikken, of naar uw Auto5 center te bellen.





    Hoe kan ik de beschikbaarheid van een product in een Auto5 center nagaan?

    Om de beschikbaarheid van een artikel in uw Auto5 center na te gaan kan u het artikel toevoegen aan uw winkelmandje en aanduiden in welk Auto5 center u uw pakje wil ophalen. Tijdens deze stap ziet u of het artikel reeds aanwezig is in het door u gekozen Auto5 center of het artikel op bestelling is. De voorziene leveringstermijn wordt eveneens weergegeven.

    Wat betekent het pictogram “exclu web”?

    Het pictogram « exclu web » betekent dat het product enkel en alleen op Auto5.be beschikbaar is. Dit product is dus niet beschikbaar in uw Auto5 center. U hebt dus de mogelijkheid om het op Auto5.be te bestellen en het gratis te laten leveren in uw Auto5 centrum naar keuze.

    Kan ik alle producten van Auto5 vinden op Auto5.be?

    Jazeker, u vindt al onze producten terug op deze website. Indien u een product zoekt dat niet aanwezig is op Auto5.be kan u ons altijd contacteren door hier te klikken, of naar uw Auto5 center te bellen.

    Prestaties

    Waarom vraagt men mij om mijn voertuig te kiezen, of een Auto5 center te kiezen?

    Voor sommige artikels is het nodig om uw voertuig te kennen of een Auto5 center te kiezen zodat wij het juiste tarief kunnen berekenen en de reële beschikbaarheid van een artikel in uw Auto5 center.

    Is het mogelijk om een afspraak te maken voor prestaties op Auto5.be?

    Ja, voor bepaalde prestaties kan u een afspraak maken op de website en de prestatie online kopen. De prestaties die u online kan aankopen worden aangeduid door de knop “kopen”. Voor sommige prestaties zal u uw Auto5 center moeten kiezen of uw voertuig moeten registreren alvorens u de aankoop kan afronden.

    Kan ik prestaties kopen op Auto5.be?

    Ja, voor bepaalde prestaties kan u een afspraak maken op de website en de prestatie online kopen. De prestaties die u online kan aankopen worden aangeduid door de knop “kopen”. Voor sommige prestaties zal u uw Auto5 center moeten kiezen of uw voertuig moeten registreren alvorens u de aankoop kan afronden.

    Wat moet ik doen als mijn voertuig niet in de lijst van voertuigen verschijnt?

    Indien u uw voertuig niet terug vindt in de lijst van voertuigen kan u contact opnemen met onze klantendienst door hier te klikken.






    Afspraak maken

    Hoe kan ik een afspraak voor de werkplaats maken ?

    Om uw afspraak te maken kiest u eerst de prestatie. Vervolgens kiest u het dichtstbijzijnde Auto5 center waar u uw prestatie wil laten doorgaan. U dient zich vervolgens aan te melden of te registreren indien u nog geen account heeft. Ten slotte kan u in de agenda online een datum en uur kiezen. U gaat dan over tot betaling via de beveiligde pagina. U krijgt tenslotte een bevestigingsmail met de datum en het uur van uw afspraak.

    Afspraak wijzigen of verwijderen

    Hoe kan ik een afspraak in het werkplaats annuleren ?

    Om uw afspraak te annuleren dient u naar het gekozen AUTO5 center te gaan waar u de afspraak had geboekt. Ons team zal daar uw afspraak annuleren en u het reeds betaalde bedrag terugbetalen. Indien u een afspraak wil annuleren voor een bandenomwisseling volstaat het om contact op te nemen met uw Auto5 center naar keuze en uw annulatie door te geven.

    Hoe kan ik het uur van mijn afspraak wijzigen ?

    Om uw afspraak met het atelier te wijzigen dient u rechtstreeks naar uw Auto5 center te bellen. Om het telefoonnummer te weten van uw center, klik hier.




    Bijkomende diensten

    Waar vind ik de verschillende Auto5 centra terug en hun openingsuren?

    Klik hier om de volledige lijst van onze centra, samen met hun contactgegevens terug te vinden.

    Biedt Auto5 een vervangwagen aan?

    Auto5 stelt alles in het werk om zo snel en efficiënt mogelijk de reparaties, onderhouden en andere diensten te verwezenlijken. U kunt ter plaatse wachten, intussen inkopen doen of rustig iets gaan eten/drinken in de commerciële centra die zich gewoonlijk vlakbij bevinden. Omwille van deze redenen en om onze lage prijzen te kunnen behouden bieden wij geen vervangwagens aan.

    Mijn account

    Hoe maak ik een account aan ?

    Om een account aan te maken op Auto5.be volstaat het om uw email adres in te geven en een wachtwoord te kiezen (cijfers en/of letters) van 6 tekens.

    Het maken van een account zal ervoor zorgen dat u bestellingen kan plaatsen en bovendien dat u toegang heeft tot alle aangeboden diensten op Auto5.be (bestelling plaatsen, bestek vragen, afspraken maken,...).

    Om toegang te krijgen tot het maken van uw account volstaat het om te klikken op « aanmelden » (op de homepagina). U kan eveneens een account aanmaken tijdens het plaatsen van uw bestelling (in de rubriek “uw gegevens”).

    Hoe meld ik me aan ?

    Om toegang te krijgen tot uw account volstaat het om te klikken op « aanmelden » (op de homepagina). Daar geeft u uw email en wachtwoord in. U kan u eveneens aanmelden tijdens het plaatsen van uw bestelling.

    Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat moet ik doen ?

    Indien u uw wachtwoord bent vergeten kan u op « mijn account » klikken op de homepagina en vervolgens op « bent u uw wachtwoord vergeten ? » Daar geeft u uw emailadres in en vervolgens zal u een email ontvangen met een link die ervoor zorgt dat u een nieuw wachtwoord kan instellen.

    Zijn mijn persoonlijke gegevens beschermd ?

    Geen persoonlijke gegevens worden verzameld zonder uw toestemming. De gevraagde gegevens op de website zijn exclusief bedoeld voor Auto5 en niets wordt aan derden doorgegeven.

    De verzamelde gegevens worden opgeslagen en zijn sterk beveiligd.


    Hoe kan ik me op de Newsletter abonneren ?

    Om u te abonneren op de nieuwsbrief Auto5 klikt u op “Newsletter” bovenaan de homepagina.
    Daarna volstaat het om uw emailadres in te geven.

    Hoe kan ik me uitschrijven van de Newsletter ?

    Om u uit te schrijven op de newsletter Auto5 klikt u op de link onderaan in onze newsletters.

    Garanties op producten

    U geniet van een garantie van 2 jaar op al onze producten, met uitzondering uiteraard van verbruiksgoederen (vb.: remschijven). Auto5 biedt uitgebreide garanties op diverse producten, voornamelijk van het merk Norauto : batterijen, banden, dakkoffers,...

    90 dagen om van mening te veranderen

    Voor elke aankoop die in de winkel of op Auto5.be wordt gedaan, hebt u een periode van 90 dagen om uw herroepingsrecht uit te oefenen zonder dat u redenen hoeft rechtvaardigen of boetes hoeft te betalen.

    - Omruiling of Terugbetaling ? U kiest
    - In eenders welke Auto5 winkel in België

    Breng uw nieuw product terug in de originele verpakking met het bewijs van nieuwe aankoop. (Niet geldig voor producten die geactiveerd moeten worden: Coyote, GPS, …) De winkel zal u het product omruilen of terugbetalen.

    De laagste prijzen

    Welke producten behoren tot de « laagste prijs garantie » ?

    Onze laagste prijs garantie geldt enkel op de volgende producten exclusief plaatsing: banden, standaard uitlaat katalysatoren, schokdempers (behalve veren), remschijven, achterrem kits, driehoeken, arm, kogelgewricht ophanging en stuurinrichting.

    Wij betalen u het verschil terug indien u het product elders goedkoper vindt.   

     

      • Voor een identiek product, verkocht onder dezelfde voorwaarden.

      • Binnen een tijdspanne van 15 dagen

      • Op voorlegging van een bewijs (Bestek, folder enz.)

    Auto5 draagt de garantie hoog in het vaandel. Prijzen aangeboden door handelaars welke niet beschikken over vaste verkooppunten, geen diensten aanbieden in België, en zich beperken tot het leveren van hun producten rechtstreeks bij de klant of via een onafhankelijk montagepunt, zijn dus uitgesloten.

    Ik heb mijn gekocht product, dat onder de laagste prijs garantie valt, ergens anders goedkoper gevonden. Wat moet ik doen om de het prijsverschil terugbetaald te krijgen?

    Voor de producten onder de « laagste prijs garantie », indien u goedkopere prijzen vindt in een concurrerende fysieke winkel of internetwebsite in België (prijzen in euro)

    met uitzondering van alle veilingen online, beurzen online, advertenties tussen individuen en / of professionals, zal Auto5 het verschil terugbetalen aan de volgende voorwaarden:


    - U moet uw aankoop bij Auto5 (in een center of via de website) aantonen door ons uw kassaticket of factuur te bezorgen.

    - U moet uw aanvraag tot terugbetaling indienen in uw Auto5 center of via de website binnen de 14 dagen van uw aankoop.


    - U moet samen met uw aanvraag elementen bijsluiten die aantonen dat u hetzelfde product ergens anders goedkoper hebt gevonden dan bij Auto5  (vb. : folders tijdens de geldige tijdspanne, bestek, factuur pro forma, print screen met de URL van de website die een goedkopere prijs aanbiedt en de datum…). 

    -De aanvraag tot terugbetaling moet over een artikel gaan dat volledig gelijk is met het bij Auto5 gekochte artikel : nieuw, zelfde merk, zelfde grootte, zelfde model en referentie, zelfde staat.

    - De prijs van de concurrent moet de volledige prijs zijn en mag geen kortingsprijs zijn door bv. promoties, solden of andere kortingen.

    Dienstverlening na verkoop

    Kan ik beroep doen op Auto5 voor een defect buiten garantie?

    Onze dienst na verkoop herstelt producten van de merken die bij Auto5 gekocht werden. Een bestek (betalend) wordt u opgestuurd via de post. Het bedrag van het bestek dekt de kosten die bij de opstart van de procedure komen kijken. Deze kosten zullen volledig worden afgetrokken van uw factuur van herstelling als u het bestek aanvaardt.

    Kan ik mij wenden tot de dienst na verkoop van mijn Auto5 center voor mijn defect product dat ik kocht op Auto5.be ?

    Als u uw product gekocht heeft op Auto5.be kan u u zeker wenden tot uw Auto5 center van uw keus in België om de dienst na verkoop procedure op te starten.

    Wat moet ik doen wanneer bij eerste gebruik mijn product niet goed lijkt te werken ?

    Indien, ondanks de instructies op de gebruiksaanwijzing, uw product niet lijkt te werken, kan u naar uw Auto5 center naar keus begeven of ons via mail contacteren via deze link.

    Recycleerbare producten

    Hoe kan ik mijn gebruikte batterij terugbrengen of elektrisch of elektronisch afval?

    Voor het elektrisch en elektronisch afval : conform de wet van 20 juli 2005 stelt Auto5 haar klanten een specifiek inzamelsysteem voor in de Auto5 centers in België.

    Voor batterijen en accu’s stelt Auto5 aan haar klanten eveneens een inzamelpunt voor in de Auto5 centers.
    U kan deze binnenbrengen in onze centers, de transportkosten zijn voor de rekening van de klant.

    Welke gebruikte producten kan ik terugbrengen naar een Auto5 center ?

    U kan volgende gebruikte producten binnenbrengen in een Auto5 center naar keuze : batterijen, olie, accu’s, elektrisch en elektronische producten.

    Schrootwaarde en recyclage bijdrage

    Wat is dat, schrootwaarde ?

    Sommige items (dynamo's, starters en transmissie) kunnen een schrootwaarde hebben op het oude product (identiek hetzelfde als het bestelde artikel) .

    U wordt op de hoogte gebracht van de schrootwaarde op de productpagina op Auto5.be.

    Om een terugbetaling van de schrootwaarde te verkrijgen, moet u uw oude artikel terugbrengen bij een Auto5 center . De factuur van de bestelling zal worden gevraagd voor de terugbetaling van de waarborg en het geretourneerde artikel moet compleet zijn. Artikelen moeten worden geretourneerd in de verpakking van het nieuwe product. Het duurt ongeveer een maand om een terugbetaling te krijgen na de levering van de bestelling.

    Hoe kan ik een product met schrootwaarde terugbrengen naar Auto5 ?

    Om de terugbetaling van de schrootwaarde te verkrijgen moet u

    Om een terugbetaling van de borg te eisen, moet u uw oude artikel terugbrengen bij een Auto5 center .
    De factuur van de bestelling zal worden gevraagd voor de terugbetaling van de waarborg en het geretourneerde artikel moet compleet zijn. Artikelen moeten worden geretourneerd in de verpakking van het nieuwe product. Het duurt ongeveer een maand om een terugbetaling te krijgen na de levering van de bestelling.

    Recyclage bijdragen

    De recyclage bijdrage is algemeen verplicht en zorgt ervoor dat de verwerkingskanalen die gebruikte producten verwerken om de impact op het milieu te minimaliseren gefinancierd worden.

    Auto5 maakt uitsluitend gebruik van de geaccrediteerde instellingen om een optimale behandeling van onze gebruikte producten te garanderen.

    Auto5 NV. Hoofdzetel : PAEPSEM BUSINESS PARK , Paepsemlaan 20 ,1070 ANDERLECHT. E-mail: callcenter@auto5.be
    Omhoog